راهنمای خرید میکروفن تولیدمحتوا

microphone featured 1 - راهنمای خرید میکروفن تولیدمحتوا

امروزه تولید محتوای ویدئویی و صوتی برای کسانی که در فضای مجازی فعال اند، بسیار اهمیت پیدا کرده است. از این رو تولیدکنندگان و حتی مخاطبان، براشون کیفیت تصویر و صدا نیز در کنار محتوا، ارزش خاصی پیدا کرده است. برای اینکه بتوانید ویدئو های خود را با بالاترین کیفیت، ضبط کنید، حتما باید از میکروفن استفاده کنید.
افراد به ما مراجعه می کنند و از ما سوال میکنند، که چرا برای تولیدمحتوا ، باید از میکروفن استفاده کرد؟؟ نمیشه برای ضبط ویدئو یا پادکست از میکروفن های داخلی دوربین و موبایل استفاده می کنیم.
شما فرض کنید می خواهید در فضایی شلوغ تولید محتوا کنید. یا اصلا در اتاق یا دفترکار تون قصد دارید که ویدئو یا پادکستی را ضبط کنید. وقتی که محتوای خود را با گوشی و یادوربین ضبط میکنید، متوجه می شوید که صدای ماشین، بوق و … در صدای ویدئوتون هست. اگر میخواهید از شر این صداهای مزاحم خلاص شوید باید از میکروفن استفاده کنید.

 

b770f9875b0b94fca3ec5519f6452620 - راهنمای خرید میکروفن تولیدمحتوا

پس برای اینکه صدای عالی داشته باشید، باید از میکروفن استفاده کنید.

انواع میکروفن برای تولید محتوا

میکروفن ها انواع مختلفی دارند و متخصصان صوت به دسته بندی های مختلفی تقسیم می کنند، ما میکروفن ها را برای تولیدکنندگان محتوا به 3دسته تقسیم می کنیم

میکروفن های کندانسر – میکروفن های یقه ای – میکروفن شات گان 

میکروفن کندانسر

slate digital vms 36193 1 - راهنمای خرید میکروفن تولیدمحتوا

میکروفن های کندانسر، میکروفن هایی هستند که در استودیو های حرفه ای استفاده می شود. میکروفن های کندانسر بهترین گزینه برای تولیدکنندگان پادکست می باشد. به میکروفن های کاندانسر، میکروفن های خازنی نیز می گویند. به دلیل اینکه این نوع میکروفن، صدا را با جزئیات کامل و به طور واضح دریافت می کنند و صدای ضبط شده از این نوع میکروفن، بسیار نزدیک به صدای واقعی می باشد و از این رو برای صدابرداری ساز و خوانندگی نیز از این میکروفن، استفاده ی زیادی می شود.

میکروفن یقه ای

22222211 - راهنمای خرید میکروفن تولیدمحتوا

پر استفاده ترین و محبوب ترین نوع میکروفن برای تولید محتوا، میکروفن های یقه ای هستند. به دو دلیل اساسی، اول اینکه قیمت خیلی خوبی نسبت به میکروفن های دیگر دارند، و دوم کاربری آسان تری نسبت به دیگر میکروفن ها دارند.

میکروفن های یقه ای به دو دسته ی “سیم دار” و “ بی سیم” تقسیم می شوند.

میکروفن یقه ای سیم دار

اگر ویدئو های خودرا ، در فضایی بسته مثل دفتر کار، اتاق و … ضبط میکنید، میکروفن های یقه ای سیم دار، گزینه ی خوبی برای شما می باشد. میکروفن های یقه ای، با متصل شدن به یقه، صدای شما را به خوبی ضبط میکند و بسیار پرکاربرد، بین مدرسان، معلمان و اساتید می باشد.

میکروفن یقه ای بی سیم

اما اگر ویدئو در فضایی باز ضبط میکنید و یا به شکلی است که هنگام ضبط باید حرکت کنید، پیشنهاد می شود از میکرفن های یقه ای بی سیم استفاده کنید. میکروفن های یقه ای بی سیم، خیلی راحت تر اند تا سیم دار، و باتوجه به سیستم وایرلسی که در آن تعبیه شده، قیمت بالاتری نسبت به سیم دار دارند.

میکروفن شات گان

اگر از دسته افرادی هستید که، نمی خواهید میکروفن در تصویر دیده شود، پیشنهاد ما استفاده از میکروفن های شات گان می باشد.

41WfPtnzFSL - راهنمای خرید میکروفن تولیدمحتوا


میکروفن های شات گان از نظر ظاهری به شکل استوانه ای بلند هستند، که صدا را از طریق کپسولی که در بالای ان تعبیه شده، صدا را دریافت میکند.
میکروفن های شات گان به دلیل شباهت استوانه ای با لوله های تفنگ و اینکه رو منبع صدا نشانه گیری میکنند، از نام shotgun شات گان به معنی تفنگ شکاری معروف هستند.
میکروفن های شات گان صدا را فقط از روبرو دریافت می کنند و صداهای جانبی را دریافت نمی کنند. این نوع میکروفن بیشتر برای مصاحبه، فیلم های سینمایی، ضبط صدای طبیعت و … استفاده می شود.

پس اگر میخواهید میکروفن در ویدئو، مشخص نباشد، “میکروفن های شاتگان” بهترین گزینه است.

fadaksound
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *