سه برتری میکروفن یقه ای در تولید محتوا

lavalier microphone 1024x676 1 1024x751 - سه برتری میکروفن یقه ای در تولید محتوا

 امروزه با توجه به زیاد شدن مخاطبان در فضای دیجیتال، افراد زیادی در حوزه ی دیجیتال با اهداف مختلفی مثل آموزش، جذب مخاطب، تبلیغات، فروش و… محتوا تولید می کنند.
یکی از تجهیزات موردنیاز و مهم برای تولیدکنندگان محتوا، میکروفن می باشد. چرا که صدای واضح و باکیفیت در ویدئو و پادکست تاثیر بسزایی در محتوای شما دارد.
در این مقاله سعی می کنیم سه برتری و مزایای مهم میکروفن های یقه ای نسبت به میکروفن های دیگر را در تولید محتوا به صورت مختصر و اجمالی بررسی کنیم.

سه برتری میکروفن یقه ای در تولیدمحتوا

  • کم و زیاد نشدن صدا در طول رکورد (پایداری کلام)

  • داشتن حس راحتی و آزاد بودن دستان برای سخنران

  • ضبط نشدن صدای محیط


mnm 30 How And Where To Attach A LavalierLapel Microphone - سه برتری میکروفن یقه ای در تولید محتوا

کم و زیاد نشدن صدای شما در ویدئو و پادکست

بعضی اوقات پیش می آید که درهنگام گوش دادن پادکست یا ویدئو، صدای سخنران کم و زیاد می شود. که این کم و زیاد شدن صدا باعث می شود که شنونده نتواند تمام مطالب شما را با صدای واضح و یکنواخت گوش دهد.این مشکل باعث ایجاد حس نارضایتی در هنگام گوش دادن به محتوا می باشد.(هرچند محتوا خوب باشد).

شما با استفاده از میکروفن یقه ای خیالتان را از اینکه مخاطبان شما با چنین مشکلی روبرو شوند، راحت می کنید. به دلیل اینکه میکروفن، با متصل شدن به یقه ی شما فاصله ی ثابتی تا دهان شما دارد، و در نتیجه صدای شما در ویدئو یا پادکست کم و زیاد نمی شود و مخاطب صدای شما را تا حدی واقعی تر ضبط می کند.

داشتن حس راحتی و آزاد بودن دستان برای سخنران

بعضی از افراد، عادت دارند با حرکت دست ها، صحبت کنند و یا نیاز داشته باشند در طول ضبط ویدئو و پادکست چیزی یادداشت کنند. اگر شما از این دسته از افراد هستید، حتما استفاده از میکروفن یقه ای در تولید محتوا برای شما پیشنهاد مناسبی میتواند باشد. چرا که استفاده از میکروفن دستی، شما را آزرده خاطر خواهد کرد.
شما با متصل کردن میکروفن به لباس خود، به راحتی می توانید دستان خود را حرکت دهید. و یا فعالیت هایی مثل نوشتن روی تابلو، نُت برداری و …  را در هنگام ضبط، به راحتی میتوانید انجام دهید. به خصوص زمانی که دارید ویدئوی آموزشی ضبط می کنید و نیاز به نوشتن روی تابلو دارید، اهمیت این ویژگی خوبِ میکروفن یقه ای پر رنگ تر خواهد شد.

WhatsApp Image 2020 10 31 at 07.26 - سه برتری میکروفن یقه ای در تولید محتوا

مشکل وجود صدای محیط 

اگر قصد داشته باشید ویدئویی در مکان هایی مثل ساحل ، خیابان و یا هرجایی که سر و صدای زیادی هست، ضبط کنید؛ قطعا شما در ضبط صدای خود با مشکل کم بودن صدا و وجود صدای محیط در ویدئو مواجه خواهید شد. یکی از بهترین راه حل های این مشکل، تهیه و استفاده از میکروفن خارجی در هنگام ضبط ویدئو می باشد.
استفاده از میکروفن های یقه ای در محیط های شلوغ به دلیل اینکه میکروفن، نزدیک ترین فاصله به دهان شما را دارد، صدای محیط را دریافت نمی کند. در واقع صدای محیط را خیلی کم و صدای شما را با وضوح بیشتری  ضبط می کند.

 

کاربر محترم سایت فدک در صورتیکه تمایل به خرید میکروفن یقه ای دارید روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

 

صحبت پایانی

در این مقاله سعی کردیم سه مزیت مهم استفاده از میکروفن یقه ای را به صورت مختصر و مفید توضیح دهیم.
اگر شما علاوه بر موارد ذکر شده، برتری یا مزایای بهتری از میکروفن های یقه ای در تولید محتوا مد نظر دارید ،نظر بگذارید.

 

سجاد سروری Sajad soroori

fadaksound
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *