اطلاعاتی جالب درمورد پایه میکروفون …!!

پایه میکروفون ها - اطلاعاتی جالب درمورد پایه میکروفون ...!!

پایه میکروفن Stand Microphone

پایه میکروفن - اطلاعاتی جالب درمورد پایه میکروفون ...!!

 

 

پایه میکروفون همان طور که از اسمش پیداست، وسیله ای برای نگه داشتن میکروفون در فاصله های مختلف از زمین هست. همچنین این وسیله این امکان را فراهم می کند که بتوانید میکروفون را در حالت های متفاوت نسبت به منبع صدا تنظیم کنید تا صدای مورد نظر خود را از زاویه ی مطلوب برداشت نمایید.

جنس پایه میکروفون ها و کمی اطلاعات تخصصی

پایه میکروفون ها معمولا از جنس های “استیل، آلومینیوم، چدن و آهن” ساخته می شوند. این وسیله از میله های سنگین به منظور بی حرکت نگه داشتن میکروفونها مخصوصا میکروفون های خازنی که سنگین تر هستند ساخته شده و در انتهای آن قسمتی که روی زمین قرار می گیرد معمولا از سه پایه ی محکم و سنگین استفاده می شود و یا از یک قطعه فلز سنگین به شکل دایره یا اشکالی نزدیک به آن، برای ثابت نگه داشتن و تحمل وزن کل پایه به همراه میکروفون بهره می برد.

بالای پایه میکروفون ها، به منظور متصل کردن گیره ی میکروفون (یا به اصلاح گلویی میکروفون)، یک قطعه شبیه پیچ قرار دارد (Clip Mount و  Shock Mount) که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد. این پیچ در دو اندازه ی استاندارد وجود دارد که یکی 16 میلی متر که استاندارد آمریکاست و دیگری 5/9 میلی متری است که استاندارد تولید خارج از آمریکاست.


گران بودن پایه میکروفون، دلیلی بر بهتر بودن آن نیست.

stand mic 66 - اطلاعاتی جالب درمورد پایه میکروفون ...!!

 

پایه میکروفون ها در اندازه و وزن های متفاوتی (از نیم متر تا ۵ متر) با قیمتهای مختلفی وجود دارد و صرفا گران قیمت بودن یک پایه دلیل بر بهتر بودن آن پایه برای استفاده نخواهد بود. برای مثال استاد کیهان کلهر نوازنده ی بنام کمانچه ی ایران، برای نواختن کمانچه روی صحنه، نیازی به یک Standسنگین وزن و بلند که در استودیوهای بزرگ استفاده می شود و قیمت بالایی دارد، ندارد و معمولا از پایه های کوتاه استفاده می کند

 

 

پایه های تلسکوپی که به آن پایه بازویی نیز میگویند، نمونه ای رایج از پایه های استودیویی هستند که در اندازه و وزن های مختلف نیز وجود دارند. این پایه ها انعطاف پذیری بیشتری دارند و محدوده ی عملکرد شما را در تنظیم زوایای میکروفون گذاری و فاصله های مختلف آن نسبت به منبع صوت تا حد زیادی نسبت به پایه های ثابت بالا می برند.

پایه میکروفون - اطلاعاتی جالب درمورد پایه میکروفون ...!!

 

نکته ی دیگری که در مورد پایه میکروفون ها باید مورد توجه قرار گیرد، اتصالات آنهاست. این اتصالات معمولا به دو نوع در ایران موجود است؛ اتصالات فلز و اتصالات پلاستیک. به طور حتم، پیشنهاد ما اتصالات فلزی است، زیرا زمانی که شما به دفعات زیاد، پیچ آنها را برای فواصل مختلف شل و سفت می کنید، اگر از پلاستیک مرغوبی استفاده نشده باشد یا شکسته می شود یا هرز می رود.

fadaksound
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *