هوشمند سازی و سیستم صوت خانگی

WWW Solutions Home Theater 2c 1024x717 - هوشمند سازی و سیستم صوت خانگی

امروزه هوشمندسازی یکی از موارد بسیار کاربردی و ضروری است که در ساختمان سازی نوین مورد استقبال قرار گرفته است. سیستم هوشمندسازی، اجزای مختلفی دارد که شامل سیستم روشنایی، سرمایشی، گرمایشی، صوت و …. می باشد.

در این مقاله سعی داریم بیشتر راجع به سیستم صوت صحبت کنیم. اجرای یک سیستم صوت باکیفیت، جزو یکی از مواردکلیدی در سیستم هوشمند سازی محسوب می شود.

هوشمندسازی ساختمان به زبان ساده یعنی کنترل و دسترسی سریع و ساده بر تجهیزات و تاسیسات ساختمان ازسیستم های سرمایشی و گرمایشی گرفته تا سیستم های صوتی و پیجینگ و… .

تیت 1 300x300 - هوشمند سازی و سیستم صوت خانگی

 

انتخاب یک سیستم صوت خانگی و یا صوت ساختمان ، با کیفیت مطلوب ؛ توجه ما و متخصصین این حوزه را به چند نکته ضروری جلب می کند:

1- اولین نکته این است که در چه مکان هایی از ساختمان میخواهیم، سیستم صوت داشته باشیم؟ به طور مثال فقط در بعضی قسمت ها (پذیرایی یا اتاق های خواب و … ) ویا قسمت اداری ساختمان و … نیاز به صدارسانی خواهیم داشت.


2-کنترل ما بر صدا در قسمت های مختلف ساختمان به چه شکل باشد؟می خواهیم در همه قسمت ها یک صدای یکسان داشته باشیم یا میزان صدای هر بخش متفاوت باشد و یا اینکه در هر قسمت یک صدای متفاوت گوش دهیم.

 

3-پوشش دیواره ها ، ارتفاع و متراژ چقدر است ؟یکی از مواردی که توجه به آن ضروری است جنس پوشش دیواره ها ، ارتفاع سقف ها و مساحت صدارسانی است که نقش به سزایی در پخش و انعکاس صدای تولید شده خواهند داشت.

 

4-چه امکاناتی از سیستم صوت منزل خود و یا سیستم صوت ساختمان انتظار داریم؟
آیا می خواهیم یک پخش صدای ملایم داشته باشیم و یا پخش صدای باقدرت وبا بیس بالا ، توجه به این موضوع که نحوه اتصال ما به سیستم صوت منزل یا صوت ساختمان به چه شکل باشد؟اتصال ازطریق بلوتوث ،درگاه usb و… .

همه ی این پارامترها از مواردی هستند که در انتخاب سیستم صوت منزل یا ساختمان باید مورد توجه قرار گیرد.
از مزیت های سیستم صوت خانگی می توان به پخش صدا به صورت یکسان در همه ی فضای مدنظر و حذف یکسری وسایل و ملزومات صوتی دست و پاگیر و کنترل بهتر صدا اشاره کرد.

برای پیاده سازی یک سیستم صوت خانگی یا صوت ساختمان ،  لازم است قبل از شروع مرحله نازک کاری ساختمان ، با مشاور صوتی مشورت نمایید ،  تا محل و نوع اسپیکر ها ، جاگیری دقیق و سایز برش اسپیکرها در سقف و نحوه کابل کشی و … را به شما اطلاع دهد.
از جمله تجهیزاتی که در راه اندازی سیستم صوت ساختمان نیازمندیم ،می توان به اسپیکرهای سقفی و ستونی ،آمپلی فایر ،کابل و اتصالات اشاره کرد ، که ترکیب و اتصال متناسب و دقیق این عوامل در نهایت می تواند به یک خروجی صدا با کیفیت مطلوب منجرشود.
لازم به ذکر است که تجهیزات سیستم صوت ساختمان یا صوت منزل ، دارای گستردگی و تنوع بسیار است و متخصصین مجموعه ما می توانند شما را در این زمینه همراهی کنند.

fadaksound
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *