تفاوت میکسر های آنالوگ و دیجیتال

presonus studiolive 32s macro02 - تفاوت میکسر های آنالوگ و دیجیتال

میکسر آنالوگ یا دیجیتال

اگر قصد خرید میکسر صدا را داشته باشید، حتما فروشندگان، خرید میکسر دیجیتال را بهتون پیشنهاد دادند. و برخی از فروشندگان نیز بنا به دلایلی میکسر آنالوگ را توصیه می کنند.

در این مقاله قصد داریم درمورد تفاوت های میکسر آنالوگ و دیجیتال صحبت کنیم.

به طورکلی میکسر های صدا به دو دسته ی “آنالوگ”  و “دیجیتال” تقسیم می شوند.

تفاوت میکسر دیجیتال و آنالوگ

245055 - تفاوت میکسر های آنالوگ و دیجیتال

اولین تفاوتی که در میکسر های دیجیتال و آنالوگ به چشم میخورد، “امکان SAVE ذخیره کردن تنظیمات” در میکسر های دیجیتال است. به طوری که شما میتوانید بسته به نیاز خود، مثلا گروه موسیقی های پاپ یا سنتی، تنطیم های کلی خود را ذخیره می کنید، تا مجبور نباشید هر دفعه تنطیمات را از اول انجام بدهید. که این ویژگی در میکسرهای آنالوگ نیست.

امکان ذخیره کردن در میکسر های دیجیتال، کار صدابردار را خیلی راحت می کند.

Digital Mixers PreSonus i DbQjcfxtcNlIUJYKIrijpUiW - تفاوت میکسر های آنالوگ و دیجیتال

دومین مزیتی که میکسر های دیجیتال نسبت به میکسرهای آنالوگ دارند، “انعطاف پذیر بودن ورودی ها و خروجی ها” است. به طوری که در میکسر های آنالوگ، تعداد ورودی ها و خروجی ها یکسان است ولی در میکسر دیجیتال شما میتوانید تعداد ورودی ها را افزایش دهید. و برروی هر خروجی اکولایزر گرافیکی مدنظر خود را تنظیم کنید.

M32R P0BI9 Rear XL - تفاوت میکسر های آنالوگ و دیجیتال

میکسر های آنالوگ، به خاطر قیمت پایین و هزینه های پایین تعمیرات بین افراد محبوب هستند. میتوان گفت هزینه های تعمیر میکسر های آنالوگ در ایران، یک پنجم هزینه های میکسر دیجیتال هستند.

shutterstock 399252661 - تفاوت میکسر های آنالوگ و دیجیتال

میکسر های آنالوگ هنوز به خاطر سهولت استفاده، بین بسیاری از افراد محبوب هستند. چون نیاز به دانش تخصصی و پیچیدگی زیادی ندارد و افراد سریع میتوانند یادبگیرند. در صورتی که میکسر های دیجیتال نیازمند وقت بیشتری جهت یادگیری هستند.

gleb albovsky pEEPbSYj77U unsplash - تفاوت میکسر های آنالوگ و دیجیتال

محبوب ترین برند های میکسر در ایران، برندهای “دایناکورد، ساندکرافت، مایداس، و یاماها” می باشد.

و نکته ی پایانی در مورد سوال اینکه “میکسر آنالوگ  بخریم یا دیجیتال؟؟” ، این نکته لازم به ذکر است که بدانید نیازتان چیست و بسته به نیازتان خرید کنید. صرفا به خاطر اینکه میکسر دیجیتال گران تره، دلیل نمی شود که میکسر دیجیتال برای شما مناسب است و حتما میکسر دیجیتال تهیه کنید.

در خیلی از مواقع شما با خرید یک میکسر آنالوگ خوب، میتوانید خیلی راحت و با صرف هزینه ی کم، کارآیی که مدنظر دارید را از میکسر آنالوگ به دست بیاورید.

امیدواریم که این مطلب براتون مفید بوده باشد، اگر تجربه ی خرید یا استفاده از میکسر های آنالوگ و دیجیتال را دارید، حتما با ما به اشتراک بگذارید.

fadaksound
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *