استابلایزر یا تثیبیت کننده ولتاژ چیست؟؟ و کاربرد آن؟؟؟

۲۰۲۰۰۷۳۰ ۱۱۲۶۳۳ - استابلایزر یا تثیبیت کننده ولتاژ چیست؟؟ و کاربرد آن؟؟؟

چرا استابلایزر؟؟؟
ممکن است ولتاژ برق شهری از میزان ۲۲۰ ولت پایین تر یا بالاتر رود. و این تغیر ولتاژ میتواند منجر به آسیب هایی همچون موتور، کمپرسور و منبع تغذیه دستگاه ها گردد. به همین منظور برای حفاظت از لوازم برقی به خصوص سیستم های صوتی می بایست از دستگاه استابلایزر یا تثبیت کننده ولتاژ استفاده نمود.
دستگاه استابلایزر ،محافظ برق ، یا تثبیت کننده ولتاژ در زمان کاهش یا افزایش ولتاژ برق از میزان ۲۲۰ولت ، ولتاژ را اصلاح نموده و آن را به سطح ۲۲۰ برمی گرداند. و از دستگاه های برقی بدون قطع برق محافظت می نماید.

________________________________________________________________________________________________________________________________________

 مزایای استفاده از استابلایزر:

14 512 300x300 - استابلایزر یا تثیبیت کننده ولتاژ چیست؟؟ و کاربرد آن؟؟؟

تثبیت برق شهر : برق شهر که دارای نوسانات ولتاژ است استفاده از استابلایزر باعث تثبیت ولتاژ برای دستگاه مصرف کننده میشود و به میزان قابل توجهی عمر و راندمان دستگاه های مصرف کننده را بالا میبرد.

محافظت در مقابل اتصال کوتاه: اگر به هردلیلی اتصالی در خروجی و یا مدارات داخلی استابلایزر اتفاق بیافتد بلافاصله دستگاه به صورت خودکار توسط میکروکنترلر تعبیه شده ، خروجی را قطع نموده و از برزو هرگونه مشکل برای مصرف کننده جلوگیری می نماید.

محافظت در مقابل اتصال کوتاه: اگر به هردلیلی اتصالی در خروجی و یا مدارات داخلی استابلایزر اتفاق بیافتد بلافاصله دستگاه به صورت خودکار توسط میکروکنترلر تعبیه شده ، خروجی را قطع نموده و از برزو هرگونه مشکل برای مصرف کننده جلوگیری می نماید.

کاهش هزینه مصرف برق: که از نظر کارشناسان درصد این کاهش هزینه تا 25% میرسد.

_______________________________________________________________________________________________________________

کاربردهای دستگاه استابلایزر:

۱. استفاده خانگی (آپارتمان های مسکونی واداری به صورت مجزا و یا کل آپارتمان جهت حفاظت از لوازم برقی منازل مثل: یخچال و فریزر، تلویزیون ، مکروفر، کولرگازی ، …)

۲. محیط های بیمارستانی (اتاق عمل. سی تی اسکن ، MRI ، سونوگرافی ، یونیت های دندان پزشکی ، … )

۳. محیط های صنعتی ( دستگاههای CNC ، کوانتومتر ، چاپ ، بسته بندی ، …)

۴. استفاده عمومی ( پمپ آب ، آسانسور ، تالارها و سالن های نمایش ،… )

۵. ایستگاههای مخابراتی ، رادیویی، تلویزیونی، ضبط ویدیوئی و …

همچنین در مکان هایی که برق ضعیفی دارند یا از موتور برق استفاده میکنند، استفاده از استابلایزر ضروری می باشد.

______________________________________________________________________________________________________________________________________

پس با قرار دادن یک دستگاه استابلایزر در ورودی برق به محل مورد نظر می توانیم کلیه لوازم برقی و سیم کشی های داخلی را در مقابل اختلالات برق شهربطور کامل حفاظت نمائیم . در ضمن وجود استابلایزر مخصوصاً در مناطقی که دارای برق ضعیف تر می باشند تا ۲۵% هزینه های محاسبه شده در قبض برق را کاهش می دهد.

 

تشکر از شما که مقاله را تا انتها خواندید.

_____________________________________________________________________________________________________________________

 

unnamed 2 300x150 - استابلایزر یا تثیبیت کننده ولتاژ چیست؟؟ و کاربرد آن؟؟؟مارا در اینستاگرام دنبال کنید.unnamed 2 300x150 - استابلایزر یا تثیبیت کننده ولتاژ چیست؟؟ و کاربرد آن؟؟؟

پیج واحد فروش        fadak_audio_gallery1@

پیج واحد صدابرداری  fadak_audio_gallery2@

پیج واحد کرایه        fadak_audio_gallery3@

 

 

fadaksound
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *