اسنیک یا استیک باکس!!

شاخص 3 - اسنیک یا استیک باکس!!

اسنیک (Snake) یا جعبه ی سوکت

415ueCTBiKL - اسنیک یا استیک باکس!!

فرض کنید، که فاصله ی چند متری جایگاه اجرا، با میکسر یا اتاق فرمان دارید. کابل کشیدن برای این فاصله، یکی از چالش های شماست، و این چالش زمانی سخت میشه که تعداد میکروفن و کابل ها افزایش پیدا میکند. در این مورد برای راحت بودن، باید از وسیله ای به نام “اسنیک snake استفاده کنید.

در ایران، برخی به این وسیله “پچ پنل، مولتی پیر، استیج باکس و یا جعبه ی سوکت ” نیز می گویند.

ufi d sj ih dh hsjd fhs - اسنیک یا استیک باکس!!

اسنیک (Snake)، ابزاری کارآمد و ساده برای صدابرداران

برای اتصال چند میکروفن به میکسر، شما نیاز به چندین متر سیم دارید، علاوه بر زمانی که باید بگذارید، دقت در مشخص کردن دو سر کابل ها، باعث ازدحـام سیــم هـا و شلوغی صحنه و برهم ریختگی منظره ی صحنه میشه، این مشکل سبب خلق ابزاری کار آمد و ساده ای به نام “اسنیک یا پج پنل”، شده است.

 

اسنیک از یک جعبه، رابط ورودی میکروفن ها (مادگی)، رابط خروجی (نری) و یک دسته سیم که روکش شده و به شکل یک رشته در آمده، تشکیل شده است. شما می توانید تمام میکروفن های خود را به جعبه ی سوکتها که بر روی آن تمام رابطهای ورودی میکروفون (XLR) قرار گرفته متصل کنید؛ همچنین در سوی دیگر، سوکتهای خروجی (نری)، برای اتصال به میکسر وجود دارد.

Whirlwind MS 24 8 XL 100 Medusa Standard 24 Channel 351466 1024x1024 - اسنیک یا استیک باکس!!

داشتن “پچ پنل یا اسنیک” برای گروه های صدابرداری اهمیت دوچندانی دارد، چرا که با این وسیله هم از وقت و انرژی (که در اجرای زنده بسیار مهم است) صرفه جویی می کنید و همچنین منظره ای تمیز و مرتب را به نوازندگان، گروه موسیقی و تماشاگران هدیه می کنید.

fadaksound
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *